الخميس، 4 يونيو 2009

بيــــــان هــــــــــــــام


اكره الاسئلة النمطية .....الاسئلة التى كثيرا ما تتكرر .....وفى كل مرة يسالك الشخص نفس السؤال..... يساله كانه لا يعرف الاجابة مسبقا ....لذا فضلت ان اجيب عن كل الاسئلة حتى اضع حد لهذه التفاهات واستريح منها ولو للحظات

ما بترديش على الموبايل ليه –موبايلك مقفول ليه :
*********************************
فى الحقيقة انا اكره الموبايل ....بل وامقته ولكن ماذا افعل ما باليد حيلة ابى يريد ذلك هو من يطلب منى ان احمله وامى ايضا ....ابى يكره الموبايل ايضا ولا يجيب عن كثير من المكالمات ولكنه يصر ان اجيب انا عن كل المكالمات ....اذا يا سيدى الفاضل لو كنت ستقرا هذا الكلام فاعلم انى مثلك ورثت عنك اغلب صفاتك وهذه الصفة ايضا ورثتها منك ....فالذنب ذنبك وليس ذنبى ....والى كل من يريد ان اجيب على الموبايل ......فاجعلوا ابى يفعل ذلك ايضا

ساكته ليه ....ايه اللى مضايقك :
******************
افكر .....يا عالم افكر .....اليس من حقى ان اسرح للحظات ان اتخيل نفسى ورقة , نملة , زرافة .....او حتى بتنجانة ........اتركونى افكر فى صمت ......ارحمونى يرحمكم الله

ايدك بتترعش ليه :
***********
طبيعى .....احلف بل واقسم انى ولدت هكذا هذه الرعشة ليست خوف او توتر .....خلقت هكذا .....حد عنده اعتراض

صوتك مش سامعينه ....على صوتك شوية :
***************************
ماذا افعل لكى تسمعونه ...انا اسمعه مرتفع بطريقة مزعجة فاقوم بخفضه اكثر فلا تسمعونه انتم ....وحتى تسمعونه انتم ساصاب انا بالصداع وارتفاع الضغط ....فهل هذا ما تريدون ........انا لن ارهق نفسى من اجلكم ....تريدون تدمير صحتى حتى تسمعوا صوتى ........هبقى اكتبلكم الكلام فى ورقة .......او ساتعلم لغة الاشارة

صوتك لا يتناسب مع طولك :
******************
بالله عليكم هل هذا كلام منطقى ....وما علاقة الطول بالصوت ....هل هذه مسألة فيزياء او رياضة .....اتركولى صوتى .....او فليشترى لى احدكم ميكرفون اتحدث فيه ......وله منى التحية

انتــــــــــــــــــــــــــــتهى البيـــــــــــــــــــــــــــــان

هناك 5 تعليقات:

إيناس حليم يقول...

مالك بس يا جميلة؟؟
بصي الناس اللي بتسأل عليكي بالموبايل أو بيطمنه لو لقوكي ساكتة وسرحانة أو أيا كان دي ناس ناس بتحبك وانتي بالنسبالهم مهمة ولو مكنتيش كدة مكانوش بقو زنانين كدة :)
متزعليش منهم

بس عجبني أوي حوار إني أتخيل نفسي بتنجانة ده هههههههههه
أوحالي بحاجات

البوست الجاي عايزاكي فرحانة :)

دمتي بخير

ايمان مجدى يقول...

ايناس حليم
**********
انا الحمد لله كويسة بس قلت ارد على جميع الاسئلة مرة واحدة علشان يبطلوا يسالونى
:)
اصل ممكن خمسة يسالوكى نفس السؤال ورا بعض وهما اصلا سالين السؤال قبل كده قلت لازم بقى يكون فى وقفة مصرية
:)))

اما بالنسبة للبتنجانة فده حق مشروع لكل انسان انه يبقى بتنجانة .....لانها حلوة فى المسقعة
:))

نورتينى يا جميلة

Unknown يقول...

ههههههههههه
فعلا يا ايمان..الناس بتسأل اسئلة غريبة .... بس خللى اللى يسأل يسأل..... خلييهم ي*****لعوا"مقص رقابة ".....

فيه سؤال برضه اغلب الامهات بتسأله ومش عارف دة اصله ايه ...
تلاقى لحاجة الوالدة وانا مانتخ على السرير ..تنادى باعلى صوت...
"محمد ..انت نمت ؟"
!!!!!!!!!!!.... ماهو اكيد انا لو نمت مش حارد .....
لو وانا بكل سذاجة
" ايوة يا مامااا !!!!"
دمتى بود
تقبلى مرورى

ايمان مجدى يقول...

هههههههههههه
مقص الرقابة , كان ممكن تقول زى احمد حلمى تيييييييييت بردو
:)))
بالنسبة للسؤال ده بقى فانت فكرتنى بزمان كانت مامتى بردو تقول لاخويا محمد انت نمت وتفضل تنده عليه لحد ما يصحى فعلا من النوم يقولها اه يا ماما نمت تقوله طب كمل نوم
:)))
واضح بقى ان الامهات حافظين الجملة دى او حافظينها بالنص محمد انت نمت ؟
يعنى لو احمد مش مشكلة لكن محمد لازم يتسال

نورت المدونة

غير معرف يقول...

موضوع الجمل المحفوظة ده فكرني بصديقي العزيز سكوبل .. أول سنة في الكلية قال لي أنا نفسي أخلص م الإسطوانة المتوارثة دي .. من عهد ستنا حوا تلاقي الأمهات بيكرروا نفس الإسطوانة .. باعتبار لعبي شوية تلاقي الحاجة تقول له: اللي ياكل علي ضرسه .. أنا كبرت خلاص و علامك حينفعك أنت مش أنا .. يا ابني ذاكر الله يهديك .. و هلم جرا

مأساة :))