الأحد، 26 أبريل 2009

من انت .......؟

عندما تحتاجه ......... ولا تجده
عندما تنتظره ..........ولا يأتى
عندما تتكلم .........ولا يسمعك
عندما تسأل ........ولا تجد اجابة
عندما تتواجد ........ولا يشعر بك
عندما تفشل ........ويعلن البعض انتصارهم
وعندما تنجح .........ويفخروا انهم لطالما ساندوك
وهم لا يعرفون .......من انت

هناك 16 تعليقًا:

Esraa Hamed يقول...

اول كومنت
:D


و لربما لو عرفوا و ايقنوا أنك أنت
لأيقنوا ان أمامهم بئر عميقة
و عليهم المزيد من الغوص في أسرارها
و عليهم اكتشاف كنوزها
و لأيقنوا أن أمامهم طريقا
و فوقهم بريقا
و أنهم في حضرتك مثل الغريق


هي طبعا مش محتاجة تكملة و عجباني جدااااااااااااااااااا بجد
و جواها معني بجد تحححفة
بس حسيبت انها اوحتلي بالحتة دي فقلت اكتبها

بجد روووعة يا اوشا
رغم اني قرتها قبل كده الا انها بردو لسة عجباني اوييييييييييييييييييي
و عجبتني اكتر ع المدونة
;)

ايمان مجدى يقول...

جامدة يا ايسو جدااااااااااا
بس مش لازم بريق المهم يعرفوا مين حتى لو المين ده وحش
الكلمات روعة كالعادة
نورتينى يا كاتبة

حازم النبراوي يقول...

كلمات جميلة جداااااااا

معبرة وباحساس عالي


تحياتى وتقديري

هبة خميس يقول...

روعة بجد يا ايمان
دة فعلا بحس بيه كتير

عندما تفشل ........ويعلن البعض انتصارهم
وعندما تنجح .........ويفخروا انهم لطالما ساندوك

هما فعلا بيعملوا كدة اغلب الناس
بوست جميل
تحياتي

حمدي عابدين يقول...

أيها العزيزة إيمان ما هذا, هل هو مجرد تمارين كتابة كما نقول عندما نحس أننا ليس لدينا شئ لنكتبه, أحترم طبعا كل كلام محبيك الذي سبق, وهو لا يخرج أبدا إلا من محبين, يريدين اي شئ منك ليقولوا الله ما هذا الجمال, "عاجباني أويييييي, ويدوسون علي الحروف, لكني مخلصا, لا أريدك أن تهدري طاقتك في مثل هذا النوع من الكلام, إلا إذا كان كما قلت لك مجرد تمارين علي الكتابة انتظارا لكتابة حقيقية تترصدين لها. عالم حي نابض بالتفاصيل ننسرب إليه, أو يتسرب إلينا, أرواح تتحرك هنا وهناك, هذا ما أقصده, وما كنت أحاول أن أشير إليه عندما قلت لك أنك يمكن أن تكوني كاتبة سيناريو جيدة بشرط الدراسة والقراءة في كل فنون الكتابة حتي تعطيك خبرة وذخيرة للمستقبل.
يا أيها الأخت العزيزة صدقا لا تهدري طاقتك. أحبي نفسك قليلا, ووفري جهدها, فهي تستحق منك أكثر من ذلك

ايمان مجدى يقول...

حازم النبراوى
ـــــــــــــ
نورتنى وميرسى لكلامك الجميل

تحياتى


هبة خميس
ــــــــــ
نورتى المدونة يا جميلة
وللاسف فى ناس كتير كده
تحباتى

دينا حامد يقول...

وهي دي للاسف المشكلة
ومش عارفة امتى هلاقي لها حل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



تحياتي

ايمان مجدى يقول...

حمدى عابدين
ـــــــــــ
اشكرك جدا لاهتمامك بالمدونة وباسلوبى فى الكتابة
بالنسبة لدراسة السيناريو ففد اصبحت من خططى ولكن ليس قبل ثلاثة اشهر حتى انتهى من مشروع التخرج فالوقت ضيق جدا ولا استطيع الارتباط بشىء الان ولكننى فعلا حددت انه من اولى الاولويات بعد انتهاء الدراسة

بالنسبة لكلماتى فهى تعبير واقع تعايشت معه فى فترة من الفترات , وهى ليست جديدة بالمناسبة هى من كتاباتى الاولى عندما كنت اتمرن على الكتابة وانا لازلت لانه لم تمر على منذ تجربتى الاولى فى الكتابة الا عام فقط
الحقيقة اننى غالبا عندما اكتب اكتب حالة تعايشت معها او مررت بها

ولكننى ساحاول تنفيذ نصيحتك ان شاء الله فى القريب
تحياتى

حسام غانم يقول...

كلمات جميلة جدا يا إيمان

تحياتي ليكي

إيناس حليم يقول...

:)) ايمان انا قريت البوست ده كذا مرة ومش فاهمة حاجة مش عارفة ليه :$$

هو انا غبية؟؟ ههههههه

Abo 7anf يقول...

السلام عليكم
سئ الشعور بالوحده

N!GHT يقول...

انا الانسان اضعف واكون محتاج يوما ويوم اكون بلا حاجه إلا لي وحدي
انا الانسان أنتظر دوما المستقبل ولو كنت ذكي فهستعدله
اتكلم وانا الانسان اتكلم لاقول انا هنا اتكلم فهل من مستمع وأن لم يكن فانا مازلت انسان ولي وجود
اتسأل كثيرا لاني انسان وأحينا لا يكون لسؤال اجابة غير الصمت فيجاوبني الصمت بما هو اعظم من الكلام
افشل واتعلم من فشلي وينتصر علي البعض فالبقاء للأجدر
انجح ويتعبط كتير فنجاحي دي طبيعت الانسان
مش مهم مين يعرفني المهم انا اعرف نفسي واستمتع بكوني انسان

انا بقي عربي يا أوشه وعجبتني مدونتك وكتبتك قووووووي
من أنت او من اكون ؟ دي كانت اخر حاجه كتبتها حيرتني كتير وكانت الاجابه انا الانسان

ايمان مجدى يقول...

دينا حامد
ــــــــــ
دينا نورتينى يا جميلة
افتكر هنلاقيلها حل لو دايما حطينا نفسنا مكان غيرنا فى كل حاجة ...عمر ما حد هيحس الاحساس ده لو الناس اتعاملت مع بعض كبنى ادمين صح

تحياتى



حسام غانم
ـــــــــــ
نورتنى يا حسام وميرسى لذوقك

تحياتى

ايمان مجدى يقول...

إيناس حليم
ـــــــــــ
جايز انتى ممرتيش بالموقف ده فمحستيهوش
الفكرة ان فى ناس بيبقوا معاكى لكن لو احتجتيهم عمرهم ما هيبقوال جمبك معاكى فى نجاحك وفرحك لكن زعلك لا وقت الشدة مش موجودين بيقولوا دايما انهم عارفينك ....وهما ميعرفوش اى حاجة
نورتينى يا جميلة

تحياتى



Abo 7anf
ـــــــــــ
اسوا شعور يمكن ان تشعر به هو الوحدةوانت محاط بالكثيرين

تحياتى

ايمان مجدى يقول...

N!GHT
ـــــــ
لو يفهم كل منا معنى كلمة انسان
لو يحسن التعامل مع غيره على انه انسان مثله
ما شعر احد منا بالوحدة

مش مهم مين يعرفني المهم انا اعرف نفسي واستمتع بكوني انسان
ليتنا نفهم معنا هذه الجملة

كلماتك جميلة اوى يا عربى
نورت المدونة وميرسى للكومنت جداااا

لاسع افندى يقول...

ابحث عن تسميه لهؤلاء

ربما اسميهم اشباه اصدقاء

لكننا قابلنا فى مسيرتنا الكثير منهم سرعان مافارقناهم انهم اصحاب المصالح المنتفعون من معرفتنا انهم المنافقين



تقبلوا تحياتى ومرورى